OBCHODNÉ PODMIENKY
JEŽKOVE DARČEKY
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom ako predávajúcim, ktorým je
Ing. Janka Matyašovská, w.a.
IČO: 37 458 426
DIČ: 1036690259
IČ DPH: SK 1036690259
zapísanou v Živnostenskom registri č.2280/2000 v Prievidzi, č. OZO-2000/26180/00002 OKZ
so sídlom 972 16 Pravenec 307
(ďalej len „obchodník“)
a spotrebiteľom, ako kupujúcim (ďalej len „spotrebiteľ“), pri predaji a kúpe tovaru na internetovej stránke internetového obchodu www.jezkovedarceky.sk (ďalej len e-shop).
1.2. Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej vo forme ponuky zo strany obchodníka a objednávky na dodanie tovaru zo strany spotrebiteľa.
1.3.Kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj tovaru obchodníkom spotrebiteľovi, vzniká odoslaním vyplneného formulára elektronickej objednávky (ďalej ako „objednávka“) spotrebiteľom obchodníkovi. V objednávke musia byť vyplnené tieto údaje:
- identifikačné údaje spotrebiteľa (meno a priezvisko, presná a úplná adresa bydliska, resp. adresa doručenia, ak sa táto líši od fakturačnej adresy, e-mailová adresa, tel.číslo)
- špecifikácia objednaného tovaru (obj.kód tovaru, názov tovaru a jeho množstvo)
- cena a spôsob platby za tovar
- miesto dodania tovaru
Na objednávku spotrebiteľa, ktorá neobsahuje údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy a dodanie tovaru, obchodník neprihliada.
1.4. Orgánom dozoru je:
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Andreja Sládkoviča 11
971 01 Prievidza 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel.č. 046/5422771
fax č. 046/5420685
e-mail: tn@soi.sk
2.OBJEDNÁVKA, UZATVORENIE ZMLUVY, ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
2.1.Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov uvedených v bode 1.3.
2.2.Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a nie sú považované za záväzné.
2.3.K akceptovaniu návrhu na uzavretie zmluvy zo strany obchodníka dochádza zaslaním samostatného e-mailu, ktorý obsahuje nasledovný text: „ Vaša objednávka č. (číslo objednávky) zmenila stav na záväzné potvrdenie objednávky. Tento e-mail zasiela obchodník spotrebiteľovi.
2.4.V prípade, ak si pri vypĺňaní objednávky spotrebiteľ zvolí možnosť bezhotovostného prevodu na účet obchodníka, bude záväzné potvrdenie objednávky podľa bodu 2.3. obsahovať aj informácie potrebné na uskutočnenie platby.
2.5.spotrebiteľ je oprávnený vykonať storno objednávky kedykoľvek do obdržania potvrdzujúceho e-mailu podľa bodu 2.3. bez akýchkoľvek poplatkov.
2.6.spotrebiteľ je oprávnený bez udania dôvodu v súlade s ustanoveniami § 20 Zákona č. 108/2024 Z.z.o ochrane spotrebiteľa a zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa “) odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru podľa bodu 4.5 týchto všeobecných obchodných podmienok.
2.7.spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovení § 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
2.8.Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ urobiť písomnou formou a musí obsahovať identifikáciu spotrebiteľa, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru , spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovnú adresu a doklad o zaplatení tovaru. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť obchodníkovi tovar riadne zabalený tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Obchodník neručí za poškodenie alebo prípadnú stratu tejto zásielky počas prepravy. Tovar v tomto prípade spotrebiteľ zásadne nezasiela na dobierku, obchodník nevyžiadané dobierky nepreberá.
2.9.V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar podľa bodu 2.8. a výrobok nie je poškodený , ani neúplný, vráti obchodník spotrebiteľovi už zaplatenú kúpnu cenu za daný tovar v súlade s par.22 ods.5 Zákona v lehote najneskôr 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, najskôr však v okamihu doručenia tovaru obchodníkovi spôsobom vyžadovaným spotrebiteľom podľa bodu 2.8.
2.10.V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti obchodník spotrebiteľovi už zaplatenú cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť zníženú v súlade s ustanoveniami § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote a spôsobom podľa bodu 2.9.
2.11.Náklady na vrátenie tovaru pri platnom odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ. Toto neplatí v prípade, že tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. V tomto prípade znáša náklady na vrátenie tovaru obchodník.
2.12.V prípade, že spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedenú v bode 2.8. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru späť spotrebiteľovi.
2.13.obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípadoch, keď objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo spotrebiteľa, spotrebiteľ neodpovedá na e-maily, spotrebiteľovi sa nedá dovolať, atď). V prípade, že spotrebiteľ už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu zaplatená suma prevedená späť na jeho účet alebo adresu v lehote do 5 kalendárnych dní.
2.14. zrušené
2.15 Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar (platí v prípade, že tovar z objednávky je dodaný naraz) alebo keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (platí v prípade, ak tovar z objednávky je doručovaný oddelene na viackrát).
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením písomne listom zaslaným poštou na adresu:
Ing. Janka Matyašovská, w.a., Pravenec 307, PSČ 972 16
(na tento účel možete použiť náš Vzor na odstúpenie od zmluvy umiestnený nižšie)
Ak máte záujem, tento vzor na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy nemusíte posielať písomne, ale stačí ho vyplniť zaslať aj elektronicky, a to na adresu wa-sk@wa-sk.sk. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom nosiči (e-mailom) na adresu, uvedenú vo Vašom e-maili.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy a zároveň po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Zašlite nám tovar späť poštou (nie na dobierku/dobierky neprijímame) alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 30-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
VZOR na písomné odstúpenie od zmluvy
V prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy písomne, ponúkame Vám vzor na písomné odstúpenie od zmluvy. Tento vzor si skopírujte do textového editora, vypíšte podľa pokynov a po vytlačení a podpise ho zašlite poštou na našu adresu (aj s tovarom):
Adresa obchodníka:
Ing. Janka Matyašovská, w.a.
972 16 PRAVENEC 307
Vec: Odstúpenie od zmluvy
Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar:
vypíšte zoznam tovaru tovaru alebo aspoň číslo objednávky a číslo faktúry, na základe ktorých Vám bol tovar doručený
Dátum objednania tovaru: vypíšte dátum objednávky
Dátum prijatia tovaru: vypíšte dátum, kedy Vám bol tovar doručený
Dôvod odstúpenia od zmluvy: nie je povinnosťou spotrebiteľa ho uvádzať, ak nám však chcete pomôcť zlepšiť naše služby, môžete ho dobrovoľne napísať
Peňažné prostriedky žiadam vrátiť na číslo účtu: uveďte prosím Vaše číslo účtu, bankové spojenie: názov banky
S pozdravom
uveďte Vaše meno a priezvisko, adresu (včítane ulice a čísla, PSČ a názvu obce/mesta) + Váš podpis
Dátum: doplňte dátum
2.16 Alternatívne riešenie sporu - platforma RSO
Informujeme Vás, že akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO).
Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov. V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na wa-sk@wa-sk.sk
3.STORNO POPLATKY
3.1.Odstúpenie od zmluvy zo strany spotrebiteľa, pokiaľ spotrebiteľ splní všetky požiadavky podľa bodu 2.8. nepodlieha žiadnym storno poplatkom.
4.DODACIE PODMIENKY A NÁKLADY NA DODANIE TOVARU
4.1.Spôsob dodania tovaru je prostredníctvom Slovenskej pošty balíkom 2. triedy alebo prepravnou spoločnosťou. Zásielku je možné dopraviť na adresu alebo výdajné miesto podľa aktuálnej ponuky tohoto e-shopu a výberu spotrebiteľa. Platba za zásielku je možná na dobierku alebo prevodom vopred na účet, podľa výberu spotrebiteľa, pričom u niektorých spôsobov prepravy je platba na dobierku vylúčená.
4.2.Cenu balného a dopravy tovaru na miesto dodania uvedené spotrebiteľom v objednávke hradí spotrebiteľ.Cena za poštovné a balné je uvedená už pri vystavovaní objednávky. Cena balného a dopravy v rámci územia SR je:
a/ pri objednávke tovaru v hodnote do 100,- Eur vrátane DPH je účtované poštovné podľa spôsobu dopravy, ktorý si vyberiete počas tvorby objednávky
b/ pri objednávke tovaru v hodnote od 100,01 Eur vrátane DPH je doprava zdarma.
c/ pri dodávke tovaru mimo územia SR obchodník oznámi cenu a spôsob dopravy spotrebiteľovi individuálne v potvrdzujúcom e-maili podľa bodu 2.3.
d/ v prípade požiadavky spotrebiteľa na prepravu tovaru akýmkoľvek iným prepravcom môže obchodník v prípade možnosti takúto požiadavku akceptovať. Cena takejto prepravy bude individuálne dohodnutá medzi obchodníkom a spotrebiteľom podľa reálnych nákladov takejto prepravy.
e/v prípade platby na dobierku, táto služba je spoplatnená sumou 1,50 € vrátane DPH, platba prevodom nie je spoplatnená.
F/ Osobný odber tovaru je možný vo výrobnej prevádzke na adrese uvedenej v kontaktoch. Pri tomto spôsobe odberu tovaru je nutná bezhotovostná platba , a to najneskôr v okamihu fyzického odberu tovaru (napríklad prevod mobilom, internetbankingom, úhrada predfaktúry, úhrada s využitím poštovej zloženky atd). HOTOVOSTNÉ PLATBY NEAKCEPTUJEME!
Osobný odber tovaru je možný v pracovných dňoch v čase od 8:15 do 16:00. Mimo tejto doby je možný osobný odber, ako aj prehliadka výrobkov po predbežnom telefonickom dohovore na telefónnom čísle 0905 941 505. V prípade, že chcete mať úplnú istotu, či nás v čase Vašej návštevy nájdete vo výrobnej prevádzke, doporučujeme si to taktiež vopred overiť. Vždy je totiž aj keď malá, ale možnosť, že sme napríklad na služobke alebo chorí...
4.3.Tovar je počas prepravy poistený pre prípad poškodenia a straty, pričom toto poistenie je zahrnuté v cene dopravy uvedenej v predchádzajúcom článku.Zodpovednosť za poškodenie tovaru počas dopravy znáša obchodník.
4.4.Doba dodania – obchodník je povinný objednávku spotrebiteľa splniť a tovar dodať podľa dostupnosti uvedenej v e-shope a svojich prevádzkových možností nasledovne:
a/ pri tovare, kde je dostupnosť skladom, obvykle do 5 pracovných dní od zaslania potvrdzujúceho e-mailu, resp. do 5 pracovných dní od pripísania platby na účet .
b/ pri tovare s dostupnosťou na objednávku sa obe lehoty uvedené v predchádzajúcom bode predlžujú na 20 pracovných dní
Doba expedície tovaru celej objednávky je zhodná s najdlhšou dobou expedície pri ktoromkoľvek produkte z objednávky. Celková doba dodania je súčtom doby na expedíciu a doby doručenia zásielky dopravcom. Za dobu doručenia zásielky od jej podania obchodníkom ručí dopravca. Slovenská pošta by mala doručiť dobierku alebo balík najneskôr na tretí pracovný deň od podania (dátum expedície),kuriérska spoločnosť obvykle nasledujúci pracovný deň po odoslaní.
4.5.spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky ako dodacia adresa. spotrebiteľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
4.6.spotrebiteľovi dôrazne doporučujem skontrolovať tovar a jeho obal ihneď po jeho doručení. V prípade, že spotrebiteľ zistí, že obal tovaru je mechanicky poškodený, je potrebné túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je potrebné vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca.
4.7. spotrebiteľ je oprávnený v prípade nedodania tovaru obchodníkom v lehote uvedenej v bode 4.4. týchto podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet určený spotrebiteľom, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
4.8.Dodaný tovar zostáva až do jeho úplného zaplatenia spotrebiteľom vlastníctvom obchodníka.
4.9. V prípade neprevzatia tovaru spotrebiteľom si obchodník vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. V prípade, že si spotrebiteľ neprevezme tovar pri prvom doručení a požaduje jeho opätovné doručenie, je povinný uhradiť náklady prvého, ako aj opätovného doručovania.
4.10.obchodník vystaví k objednanému tovaru faktúru, ktorú zašle spotrebiteľovi spolu s objednaným tovarom alebo e-mailom na adresu uvedenú v objednávke
5. PLATOBNÉ PODMIENKY A KÚPNA CENA
5.1.Ceny výrobkov uvedené v e-shope sú pre spotrebiteľa konečné a nevzťahujú sa na ne žiadne ďalšie dane a poplatky.
5.2.spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve (ďalej len „kúpna cena“) dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej doručovacie služby, alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka uvedenom v záväznom potvrdení objednávky.
5.3. Bezhotovostnú platbu je potrebné uskutočniť vopred a to v lehote splatnosti uvedenej na predfaktúre, ktorá je zaslaná v prílohe akceptačného e-mailu podľa bodu 2.3. Počas tejto doby sa obchodník zaväzuje objednaný tovar držať rezervovaný pre konkrétneho zákazníka.
5.4. V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
5.5. spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
6.1. spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
6.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď prevezme tovar od obchodníka, alebo ak tak neurobí včas, tak v čase keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme.
7.REKLAMÁCIE
7.1.obchodník zodpovedá za poškodenie, ktoré má tovar pri prevzatí spotrebiteľom a počas záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru vzniknuté jeho používaním. Nárok na uplatnenie záruky zároveň zaniká :
- uplynutím záručnej doby tovaru
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným spotrebiteľom
- používaním tovaru v rozpore s návodom na používanie
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom alebo iným zásahom vyššej moci
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
7.2. obchodník zodpovedá za vady tovaru a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť. Uplatnenie reklamácie prebieha písomne a to e-mailom na adresu uvedenú v e-shope, kde povinne uvedie nasledovné údaje: identifikáciu spotrebiteľa (meno, priezvisko, presná adresa), kontakt na spotrebiteľa (e-mail, telefón), číslo objednávky, na základe ktorej bol reklamovaný tovar dodaný, názov tovaru a popis vady tovaru. Zároveň môže uviesť aký spôsob vybavenia reklamácie preferuje (oprava, výmena tovaru, vrátenie kúpnej ceny).
7.3. Pokiaľ sa obchodník s spotrebiteľom v lehote do troch dní od uplatnenia reklamácie spotrebiteľom nedohodnú inak, je povinný spotrebiteľ tovar riadne zabalený a poistený poslať doporučene na adresu obchodníka:
Ing. Janka Matyašovská, w.a.
972 16 Pravenec 307
Reklamácie sa riešia v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
Ako záručný list slúži originál faktúry, ktorý obchodník doručil spotrebiteľovi spolu s dodaným tovarom.
7.4. Odstrániteľné poškodenie
a/ ak ide o poškodenie, ktoré možno odstrániť, spotrebiteľ má právo, aby bolo bezplatne, včas a riadne odstránené
b/ spotrebiteľ môže namiesto odstránenia poškodenia požadovať výmenu veci, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť poškodenia
c/ obchodník môže vždy namiesto odstránenia poškodenia vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti
d/ ak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa poškodenia po oprave alebo pre väčší počet poškodení vec riadne užívať, má právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť, čiže právo na vrátenie kúpnej ceny (právo výberu má spotrebiteľ).
7.5. Neodstrániteľné poškodenie
a/ ak ide o poškodenie, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, spotrebiteľ má právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť (právo výberu má spotrebiteľ).
b/ ak ide o iné neodstrániteľné chyby ( to je také, ktoré nebránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby), spotrebiteľ má právo na výmenu veci alebo na primeranú zľavu z ceny veci (právo výberu má spotrebiteľ)
7.6. obchodník rozhodne o odôvodnenosti reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní.Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty, ak reklamácia nebola vybavená, má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o poškodenie, ktoré nemožno odstrániť.
7.7. obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o reklamácii a o spôsobe jej vybavenia, a to aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie na mieste a v celom jej rozsahu.
7.8. Doba na uplatnenia práv zo zodpovednosti za poškodenie až do doby, keď spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.
7.9. spotrebiteľ má právo na náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za poškodenie. Toto právo treba uplatniť u obchodníka najneskôr do 1 mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť poškodenie, inak právo zanikne.
7.10. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
8.1. Svoju informačnú povinnosť voči spotrebiteľovi v zmysle článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiace so spracovaním osobných údajov spotrebiteľa pre účely plnenia kúpnej zmluvy, pre účely jednania o tejto zmluve a pre účely plnenia verejnoprávnych povinností obchodníka plní obchodník prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
8.2. Prevádzkovateľ má registrovaný informačný systém osobných údajov na Úrade pre ochranu osobných údajov SR pod reg.č. 201402038.
9. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE COOKIES
9.1 spotrebiteľ súhlasí so zasielaním informácii súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom obchodníka na elektronickú adresu obchodníka a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení obchodníkom na elektronickú adresu spotrebiteľa. Svoju informačnú povinnosť voči spotrebiteľovi v zmysle článku 13 Nariadenia GDPR súvisiacu so spracovaním osobných údajov spotrebiteľa pre účely zasielania obchodných oznámení plní obchodník prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
9.2. spotrebiteľ súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky obchodníka z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač spotrebiteľa, môže spotrebiteľ súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10. RECENZIE
Zverejnené recenzie na stránke obchodníka obchodník získava z portálu Heuréka. Dotazník, na základe ktorého spotrebiteľ vytvorení recenziu obchodníka, zasiela portál len spotrebiteľom, ktorí reálne vytvorili záväznú objednávku na stránke obchodníka.
Obchodník sa verejne zaväzuje nenakupovať recenzie.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Vlastníctvo
Všetky výrobky ponúkané v tomto e-shope sú v duševnom vlastníctve prevádzkovateľa e-shopu.
11.2. Licencia
Firma Ing. Janka Matyašovská, w.a. Vám týmto udeľuje povolenie zobrazovať, ukladať a sťahovať materiály z tejto stránky, ako aj zo stránky www.wa-sk.sk za predpokladu
- že zobrazíte príslušné informácie o vlastníctve a pôvode informácií
- že s výnimkou prípadov, samostatne upravených v zmluvnom vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom tohto e-shopu, používanie materiálov slúži výlučne na Vaše osobné, nekomerčné a informačné účely a materiály nebudete používať za obchodnými účelmi
- že materiály nebudú žiadnym spôsobom upravované
Platnosť tohto povolenia končí automaticky bez oznámenia v prípade, že porušíte akúkoľvek z týchto podmienok s výnimkou toho, čo sa výslovne uvádza v týchto podmienkach, nesmiete žiadne z materiálov kopírovať, rozmnožovať, uverejňovať, prenášať ani nijako inak používať na inom serveri bez predchádzajúceho písomného povolenia prevádzkovateľa tohto e-shopu.
11.3. Ukončenie prevádzky
Prevádzkovateľ tohto e-shopu si vyhradzuje právo kedykoľvek prerušiť poskytovanie tejto stránky. Prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody vzniknuté prerušením poskytovania stránky.
11.4. obchodník nezodpovedá za nedoručenie objednávky spotrebiteľa obchodníkovi z technických príčin nespočívajúcich na strane obchodníka.
11.5. Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
11.6. spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
11.7. Všetky výrobky sú dodávané bez zobrazených dekorácií.
11.8. Ak je niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
11.9. Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe a nie je prístupná.
11.10. Súčasťou Obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy (bod 2.15 týchto Obchodných podmienok).
Táto úprava obchodných podmienok nadobúda účinnosť dňa 1.7.2024